Cursussen en trainingen

Fiom organiseert trainingen, cursussen en workshops, zowel voor professionals als voor mensen die persoonlijk met onze thema's te maken hebben. Op deze pagina vind je een overzicht van ons aanbod.

Voor professionals

Fiom ondersteunt professionals met kennis en deskundigheid, onder andere in de vorm van consultatie, cursussen, trainingen en workshops. Fiom biedt diverse trainingen op maat. Een aantal van onze trainingen is geaccrediteerd.

Ook voor invulling van een studiedag voor je team of organisatie of een aanvulling op jouw interne bijscholingsprogramma kun je contact opnemen met Fiom. Wij denken graag met je mee om een aantrekkelijk programma samen te stellen.

Training Ongewenste Zwangerschap voor Verloskundigen

Je leert hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Accreditatie bij KNOV

Bijscholing Keuzehulp voor vrouwen met een LVB

Bijscholing voor Sense-verpleegkundigen voor keuzehulpgesprekken bij een ongewenste zwangerschap voor vrouwen met een licht verstandelijke beperking.

Geaccrediteerd bij V&VN voor 5 punten

In samenwerking met FABRIEK69

Training Ongewenste Zwangerschap voor Abortusartsen

Speciaal voor abortusverpleegkundigen en -artsen. Je leert hoe je zwangere vrouwen (en hun partner), die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Geaccrediteerd bij V&VN voor 8 punten

1 oktober (locatie volgt)

Gastlessen Onbedoeld zwanger, wat nu?

In deze gastles lichten we jongeren voor en maken we hen bewust over besluitvorming rondom ongewenste zwangerschap. Wat komt er op je af als dit je overkomt? Welke keuzes heb je in Nederland? En waar kun je terecht voor hulp?

Vierdejaars VMBO en eerstejaars MBO leerlingen

15 - 18 jaar

Circa 1,5 uur

Voorlichting over afstandsprocedure

Waar moet allemaal rekening mee gehouden worden als een vrouw overweegt haar kind af te staan ter adoptie? Fiom heeft veel ervaring met afstandsprocedures en geeft voorlichting vanuit ervaring, kennis en onderzoek.

Vorm, tijdsduur en grootte van de groep in overleg. Kosten zijn afhankelijk van de wensen.

Voor ouders van donorkinderen

Workshop 'Vertellen over donorconceptie'

Speciaal voor (wens)ouders van donorkinderen organiseert Fiom de workshop 'Vertellen over donorconceptie: in gesprek met je kind'. Je krijgt hier onder andere informatie over ontwikkelingsfasen van kinderen: wat kun je wanneer vertellen. Er is aandacht voor: wat zeg je, welke woorden gebruik je. Wat vertel je aan familie, school of vrienden. Er worden handvaten en tips gegeven. Je kunt ervaringen uitwisselen met andere ouders en krijgt ‘tien tips bij het vertellen’.

Voor geadopteerden en donorkinderen

Bijeenkomst over zoeken via internationale DNA-databanken

Speciaal voor volwassen geadopteerden organiseert Fiom een thema-avond over zoeken naar biologische familie via DNA. De bijeenkomst is gratis.