Cursussen en trainingen

Voor professionals

Fiom ondersteunt professionals met kennis en deskundigheid, onder andere in de vorm van consultatie, cursussen, trainingen en workshops. Fiom biedt diverse trainingen op maat. Een aantal van onze trainingen is geaccrediteerd.

Ook voor invulling van een studiedag voor je team of organisatie of een aanvulling op jouw interne bijscholingsprogramma kun je contact opnemen met Fiom. Wij denken graag met je mee om een aantrekkelijk programma samen te stellen.

Training Tienerouders

Deze basistraining Tienerouders is gericht op het versterken van de kennis, houding en vaardigheden van de hulpverlener in de begeleiding van tienerouders. Verschillende aspecten die een rol spelen in de omgang met en de begeleiding van tienerouders komen aan de orde. Ook mogelijk als incompany training.

Tweedaagse training

dinsdag 30 oktober & 13 november 2018

Vergadercentrum Vredenburg in Utrecht

€300,- per persoon

Training Ongewenste Zwangerschap voor Abortusartsen

In deze training, speciaal voor abortusverpleegkundigen en -artsen, leer je hoe je ongewenst zwangere vrouwen (en hun partner) kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Online cursus & eendaagse training

Donderdag 22 november 2018

Seats2meet in Utrecht

€200,- per persoon

Accreditatie in aanvraag bij V&VN

Training Ongewenste Zwangerschap voor Verloskundigen

Je leert hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Online cursus & eendaagse training

Accreditatie in aanvraag

Binnenkort meer informatie

Glaslessen Onbedoeld zwanger, wat nu?

In deze gastles lichten we jongeren voor en maken we hen bewust over besluitvorming rondom ongewenste zwangerschap. Wat komt er op je af als dit je overkomt? Welke keuzes heb je in Nederland? En waar kun je terecht voor hulp?

Vierdejaars VMBO en eerstejaars MBO leerlingen

15 - 18 jaar

2 lesuren (1,5 uur)

Eerste 6 pilot-gastlessen gratis!

Voorlichting over afstandsprocedure

Waar moet allemaal rekening mee gehouden worden als een vrouw overweegt haar kind af te staan ter adoptie? Fiom heeft veel ervaring met afstandsprocedures en geeft voorlichting vanuit ervaring, kennis en onderzoek.

Vorm, tijdsduur en grootte van de groep in overleg. Kosten zijn afhankelijk van de wensen.

Voor ervaringsdeskundigen

Om ervaringsdeskundigen te ondersteunen biedt Fiom cursussen en trainingen voor hen. Momenteel ontwikkelen we de Workshop Vertellen over donorconceptie: in gesprek met je kind. Hou onze website en nieuwsbrief in de gaten voor meer informatie.