Webinar Ongewenste Zwangerschap voor Zorgprofessionals

Fiom organiseert het webinar 'Ongewenste Zwangerschap voor Zorgprofessionals'. Je ontvangt informatie over essentiële elementen in de begeleiding van ongewenst zwangere vrouwen die gaan bevallen.

Waarom een webinar?

Een zwangerschap brengt veel emoties met zich mee, als de zwangerschap ongewenst is heeft een vrouw 4 keuzeopties: zelf zorgen, abortus, afstand ter adoptie en pleegzorg. Als abortus geen optie (meer) is door bijvoorbeeld een late ontdekking, principiële bezwaren of een andere reden moet deze vrouw bevallen. De bevalling kan complexiteit met zich meebrengen wanneer het als professional niet duidelijk is hoe je de client het beste kan bijstaan. Wat zijn de do's en de don'ts in een situatie als deze? Wat kan je doen als professional om de vrouw zo goed mogelijk van dienst te zijn?

Fiom heeft ervaring in het begeleiden van vrouwen die het voornemen hebben hun kind af te staan ter adoptie. In dit webinar bespreken we een aantal (geanonimiseerde) casussen en geven wij praktische tips met de nadruk op wat je wel kan doen.

Voor wie is het webinar?

Het webinar is bedoeld voor zorgprofessionals zoals medisch maatschappelijk werkers, verpleegkundigen, verloskundigen, gyneacologen en andere professionals uit de zorg die te maken (kunnen) hebben met ongewenst zwangere vrouwen en hun partners.

Hoe ziet het webinar eruit?

Het webinar wordt gegeven door twee hulpverleners van Fiom en wordt aangeboden via Microsoft Teams en duurt uiterlijk anderhalf uur waarbij de eerste helft vooral informatie wordt gegeven, vervolgens is er uitgebreid ruimte voor vragen en uitwisseling.

Aanmelden

Op maandag 14 november 2022 om 19.30 uur wordt het eerstvolgende webinar aangeboden. Deelname is gratis. Meld je aan via onderstaande button. Je ontvangt hierna een bevestiging. In de week voor aanvang van het webinar ontvang je een mail met een MicrosoftTeams-link waarmee je op 14 november kan deelnemen.

Aanmelden webinar

Heb je interesse, maar kan je niet op deze datum? Geef je e-mailadres aan ons door. We brengen je dan per mail op de hoogte als er een nieuwe datum bekend is.

Ja, ik heb interesse

* Waar we spreken van vrouw bedoelen we ook andere personen die zwanger kunnen worden.