Webinar Keuzehulp bij Ongewenste Zwangerschap voor huisartsen en POH-GGZ

Fiom organiseert speciaal voor huisartsen en POH-GGZ het geaccrediteerde webinar 'Keuzehulp bij een ongewenste zwangerschap'. Je ontvangt informatie over onbedoelde zwangerschappen, keuzehulp, feiten & cijfers, doorverwijzen, etc. Met het volgen van dit webinar ontvangen praktijkondersteuners twee accreditatiepunten.

Waarom een webinar?

Het ministerie van VWS heeft uitgesproken dat neutrale keuzehulp bij een ongewenste zwangerschap van groot belang is. Dit is gebaseerd op het zelfbeschikkingsrecht; een vrouw heeft het recht om zélf een keuze te maken. Zonder daarin gestuurd te worden door meningen van een ander. Om deze reden is een beroepsregister keuzehulp opgericht. Er zijn ca. 80 keuzehulpverleners in Nederland opgeleid om deze neutrale keuzehulp (gratis) te kunnen bieden aan ongewenst zwangere vrouwen.

Voor wie is het webinar?

Het webinar is bedoeld voor huisartsen en POH-GGZ.

Hoe ziet het webinar eruit?

Het webinar wordt gegeven door een hulpverlener van Fiom en wordt aangeboden via MicrosoftTeams. Het webinar duurt uiterlijk anderhalf uur waarbij een uur vooral informatie wordt gegeven en er is natuurlijk ook ruimte voor vragen en uitwisseling.

Geaccrediteerd

Dit webinar is geaccrediteerd door de Landelijke Vereniging POH-GGZ voor praktijkondersteuners voor twee accreditatiepunten.

Aanmelden

Op 8 december 2022 om 19.30 uur wordt het eerstvolgende webinar aangeboden. Deelname is gratis. Meld je aan via onderstaande button. Je ontvangt hierna een bevestiging. In de week voor aanvang van het webinar ontvang je een mail met een MicrosoftTeams-link waarmee je op 8 december kan deelnemen.

Aanmelden