Training Ongewenste Zwangerschap voor Verloskundigen

Fiom organiseert speciaal voor verloskundigen de training 'Keuzehulp bij een ongewenste zwangerschap'. Tijdens deze training leer je hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Fiom hulpverleners Koosje Lousma en/of Tom Hendriks verzorgen de training. Zij hebben ruime ervaring in het begeleiden van onbedoeld en ongewenst zwangere vrouwen (en hun netwerk).

De training bestaat uit een online cursus en klassikale training. De training is door KNOV geaccrediteerd voor 7 punten. Je kunt je nu inschrijven voor de training op één van de volgende data:

• donderdag 28 januari 2021 16.00-20.00 uur
  • donderdag 11 februari 2021 16.00-20.00 uur

Ja, ik wil mij aanmelden

Kun je niet op deze data maar wil je wel graag deelnemen? Geef je gegevens door zodat we je op de hoogte kunnen brengen als de inschrijving voor een nieuwe training opent.

Locatie & kosten

De training vindt plaats op het kantoor van Fiom in Houten: De Bouw 93, 3991 SZ in Houten. Routebeschrijving en parkeren

De kosten voor deze training bedragen €160,- per persoon inclusief koffie, thee, water en eenvoudige avondmaaltijd. Eventuele dieetwensen kun je opgeven in het inschrijfformulier. De factuur wordt per mail verzonden naar het opgegeven factuuradres en moet 7 dagen voor de training betaald zijn.

Inhoud van de training

Tijdens deze training leer je hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze. Je ontvangt informatie over de problematiek rond onbedoelde zwangerschappen, keuzebegeleiding na prenatale screening en de methodieken en interventies die je kunt inzetten. Tevens wordt er aandacht besteed aan de rol van jou als professional en de normen, waarden en culturele context die meespelen.

Voor de training doorloop je de e-learning, ter voorbereiding op de klassikale training. Je ontvangt ongeveer 2 weken voor de trainingsdatum een e-mail over de e-learning.

16.00 uur Welkom en opening
16.10 uur Kennismaking aan de hand van stellingen
16.20 uur Inlevingsoefening: visie op ongewenste zwangerschap
17.00 uur Onderwijsleergesprek: opbouw van het gesprek en snel tot de kern komen
17.45 uur Pauze
18.15 uur Oefenen van keuzehulpgesprekken (casussen) in de vorm van rollenspel
19.45 uur Reflectie, evaluatie en afronding
20.00 uur Einde

Wat leer je?

Na de training ben je in staat om:
  • je te verhouden tot en om te gaan met ethische dilemma’s;
  • informatie te geven over de verschillende keuzemogelijkheden;
  • handvatten te bieden die het besluitvormingsproces ondersteunen;
  • door te verwijzen voor verdere keuzehulp

CRKBO certificering

Certificering CRKBO Fiom trainingenFiom is CRKBO gecertificeerd. Dit betekent dat wij voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs. Door middel van een periodieke audit wordt regelmatig bekeken hoe wij hieraan voldoen. Er worden hoge kwaliteitseisen gesteld aan professionaliteit en kwaliteit van Fiom als onderwijsinstelling. Hierdoor waarborgen wij continue de kwaliteit van de producten en diensten die we aan onze cursisten leveren.