Training Ongewenste Zwangerschap voor Verloskundigen

Fiom organiseert speciaal voor verloskundigen de training 'Keuzehulp bij een ongewenste zwangerschap'. Tijdens deze training leer je hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

Fiom hulpverleners verzorgen de training. Zij hebben ruime ervaring in het begeleiden van onbedoeld en ongewenst zwangere vrouwen (en hun netwerk).

De training bestaat uit een e-learning en een online training. De training is door KNOV geaccrediteerd voor 7 punten.

Aanmelden

Heb je interesse in de training? Geef je e-mailadres aan ons door, dan sturen we je een e-mail als de inschrijving voor een nieuwe training opent.

Locatie & kosten

De training vindt plaats via Microsoft Teams

De kosten voor deze training bedragen €140,- per persoon. De factuur wordt per mail verzonden naar het opgegeven factuuradres en moet 7 dagen voor de training betaald zijn.

Inhoud van de training

Tijdens deze training leer je hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze. Je ontvangt informatie over de problematiek rond onbedoelde zwangerschappen, keuzebegeleiding na prenatale screening en de methodieken en interventies die je kunt inzetten. Tevens wordt er aandacht besteed aan de rol van jou als professional en de normen, waarden en culturele context die meespelen.

Voor de training doorloop je een e-learning die ongeveer 3 uur in beslag neemt, ter voorbereiding op de online training. Je ontvangt ongeveer 2 weken voor de trainingsdatum een e-mail over de e-learning.

Programma (online via Microsoft Teams)

• Welkom en opening
  • Kennismaking aan de hand van stellingen
  • Gesprek: visie en ethiek op ongewenste zwangerschap
  • Theorie methodieken: opbouw van het gesprek en snel tot de kern komen
  • Oefenen door middel van een praktijkcasus
  • Reflectie, evaluatie en afronding

Wat leer je?

Na de training ben je in staat om:
  • je te verhouden tot en om te gaan met ethische dilemma’s;
  • informatie te geven over de verschillende keuzemogelijkheden;
  • handvatten te bieden die het besluitvormingsproces ondersteunen;
  • door te verwijzen voor verdere keuzehulp

CRKBO certificering

Certificering CRKBO Fiom trainingenFiom is CRKBO gecertificeerd. Dit betekent dat wij voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs. Door middel van een periodieke audit wordt regelmatig bekeken hoe wij hieraan voldoen. Er worden hoge kwaliteitseisen gesteld aan professionaliteit en kwaliteit van Fiom als onderwijsinstelling. Hierdoor waarborgen wij continue de kwaliteit van de producten en diensten die we aan onze cursisten leveren.