Online gespreksgroepen voor geadopteerden

Fiom biedt online gespreksgroepen voor volwassen geadopteerden. Deze zijn speciaal voor geadopteerden die (h)erkenning en steun bij elkaar willen vinden. Zowel binnen- als buitenlands geadopteerden kunnen deelnemen.

In acht online bijeenkomsten praat je met een aantal andere geadopteerden en gespreksleiders van Fiom. De opzet is een laagdrempelig samenkomen en geen therapie.

Tijdens de bijeenkomsten sta je stil bij je eigen kwetsbaarheden en uitdagingen in het dagelijkse leven. Je wordt je meer bewust van je eigen kracht en hoe je deze in de toekomst kunt inzetten.

Misschien voel je dat je behoefte hebt aan hulp maar weet je nog niet precies waarmee? Dan kun je deze bijeenkomsten ook gebruiken om te ontdekken wat jouw hulpvraag is. Na afloop kunnen we je doorverwijzen naar een adoptiedeskundige hulpverlener.

Inschrijving en groepsindeling

Deelname is gratis. Heb je interesse in deelname aan een gespreksgroep? Meld je dan hier aan:

Aanmelden

Een gespreksgroep bestaat uit zes personen. We vinden het belangrijk om een groep te vormen die goed op elkaar aansluit. Daarom hebben we wat meer informatie over jou en jouw wensen nodig. Na je aanmelding volgt een digitaal kennismakingsgesprek via videobellen. Op basis daarvan stellen we de groepen samen.

Mochten we na het kennismakingsgesprek denken dat jouw hulpvraag onvoldoende aan bod zal komen in een gespreksgroep, dan delen we dit met je. We kunnen je dan doorverwijzen naar een andere vorm van hulp.

Start nieuwe groep

In mei starten twee nieuwe groepen. Deze zijn al vol. Maar je kunt je alvast aanmelden. We werken met een wachtlijst, zodat je op een later moment kunt deelnemen.
Fiom biedt ook individuele nazorg aan, lees meer over nazorg

Online bijeenkomsten

De gespreksgroepen vinden plaats op acht aaneensluitende weken, op een doordeweekse avond van 19:00 uur tot 21:00 uur (met een uitloop tot uiterlijk 21:30 uur) .

Het is de bedoeling dat je bij alle bijeenkomsten aanwezig bent. Het is niet mogelijk om tussentijds in te stromen. Iedere bijeenkomst is namelijk een vervolg op de voorafgaande bijeenkomst.

Je ontvangt van de gespreksleiders een link waarmee je kunt inloggen in de online omgeving. Hiervoor heb je een computer of telefoon met camera en microfoon nodig die Microsoft Teams ondersteunt.