Fiom Webinar: Praten met je kind over donorconceptie

Ouders die een gezin gevormd hebben met hulp van sperma-, eicel- of embryodonatie vinden het vaak moeilijk om met hun kinderen te praten over hun ontstaansgeschiedenis. We horen dat ouders meer ondersteuning wensen.

Fiom organiseert daarom een webinar waarin het gaat over praten met je kind over donorconceptie. Dit webinar is bedoeld voor ouders van donorkinderen.

Als ouder(s) van een donorkind kun je voor vragen komen te staan. Hoe vertel ik mijn kind over het ontstaan van ons gezin? Hoe open ben ik zelf over donorconceptie? Of het nu sperma- of eiceldonatie betreft: afstammingsvragen spelen een rol in het leven van jou en je kind.

Tijdens dit webinar geeft Astrid Indekeu een presentatie over dit onderwerp. Wat kan het voor ouders moeilijk maken om te praten over donorconceptie? Waarom is openheid belangrijk? Welke woorden kun je gebruiken en hoe pas je de informatie aan op de leeftijd van je kind?

Je wilt als ouder een manier vinden die past bij jou en je kind. Wanneer je vertrouwen groeit ontstaat er meer ruimte voor openheid. Dit geldt zowel naar je kind toe als naar de directe omgeving. Naast de presentatie van Astrid Indekeu vertelt een volwassen donorkind in dit webinar hoe ze het praten over donorconceptie als kind heeft ervaren.

Deelname is gratis

Er zijn geen kosten verbonden aan het webinar. Je volgt het online vanuit huis. Fiom gebruikt hiervoor Microsoft Teams. Een dag vóór het webinar ontvang je een toegangslink en praktische informatie. Tijdens het Webinar kun je vragen stellen via de chat.

Interesse in het webinar?

Heb jij interesse in het webinar? Geef je contactgegevens aan ons door. We zullen je dan per e-mail informeren als er een nieuw webinar gepland is.

Ja, ik heb interesse