Uitgerekend nu

Tom spreekt op congres
18/06/2015 -

Fiom-collega Tom Hendriks is vandaag een van de sprekers tijdens het Medilex congres 'Uitgerekend nu'. Deze dag heeft als thema de begeleiding en samenwerking bij tienerzwangerschap en -ouderschap. Hoe ga je als professional om met verschillende belangen van moeder en kind? En welke aanpak werkt het beste bij jong-zwangeren in risicovolle situaties?

De bezoekers van het congres leren hoe zij de juiste steun kunnen bieden aan een tienermoeder die (onbedoeld) zwanger is geworden en wanneer je als professional in moet grijpen bij risicozwangerschappen en ondertoezichtstelling.

Tom spreekt o.a. over de mogelijkheden bij ongewenste tienerzwangerschap. Abortus, pleegplaatsing, afstand ter adoptie of moeder worden? Ook legt hij uit welke houding en bejegening nodig is bij jonge (aankomende) moeders  en hoe je begeleiding kan bieden op psychosociaal vlak.

Kon je niet bij dit congres aanwezig zijn maar wil je wel graag meer informatie over dit onderwerp? Fiom geeft trainingen, lezingen en workshops op maat aan beroepskrachten die in hun werk te maken krijgen met jonge zwangere vrouwen en jonge ouders. Het gaat hier om professionals in de zorg, het welzijn en het onderwijs. Trainingen worden afgestemd op de aanwezige kennis en vaardigheden waarbij wordt aangesloten bij voorbeelden uit de praktijk. Individuele leerwensen worden geïnventariseerd en er kunnen casussen worden ingediend.