Sarah's belevenissen in Sri Lanka

05/07/2013 -
Categorie: Geadopteerd

Sarah is 27 jaar en geadopteerd uit Sri Lanka. Twee keer eerder is Sarah naar Sri Lanka teruggegaan; toen zij negen jaar was voor het eerst en opnieuw toen zij achttien jaar oud was. Een jaar geleden heeft Sarah besloten om voor (voorlopig) de laatste keer een zoektocht te ondernemen naar haar moeder in Sri Lanka. Eerdere zoektochten naar haar hebben helaas niets opgeleverd.

Sarah heeft nooit een band gevoeld met haar geboorteland. Ook dit is een reden om opnieuw naar het land terug te gaan. Ze wil zichzelf de kans geven het land en de mensen die er wonen te leren kennen.

Zij vertrekt op 6 juli om voor 9 weken naar haar geboorteland Sri Lanka te gaan. Daar gaat ze eerst 6 weken vrijwilligerswerk doen.  Dit zal zij doen in een weeshuis met gehandicapte kinderen en een opvanghuis voor getraumatiseerde meisjes en vrouwen. Daarna zal ze samen met een correspondent een poging doen haar biologische moeder te vinden.

Op verzoek van mensen uit haar omgeving gaat ze haar ervaringen op een website bijhouden. Wil jij ook Sarah's belevenissen volgen? Volg dan haar weblog!

Sinds 2009 werkt Sarah voor de stichting India's Orphens, meer hierover lees je op de pagina Jouw Initiatief.