Resultaten cliënttevredenheidsonderzoek

Resultaten clienttevredenheidsonderzoek Fiom
26/03/2019

In het laatste kwartaal van 2018 is een deel van de (oud)-cliënten van Fiom uitgenodigd om hun mening te geven over onze dienstverlening op het gebied van KID-DNA en Zoeken naar familie. We delen graag de resultaten van het onderzoek.

Gemiddeld gaven de respondenten Fiom het rapportcijfer 7,8.

Tevreden cliënten

Uit het onderzoek blijkt dat men het meest tevreden is over:

1. (Online) informatie over onze diensten
  2. Klantvriendelijkheid
  3. Deskundigheid

Dit komt in grote lijnen overeen met de aspecten waar cliënten het meest waarde aan hechten:

1. Nakomen afspraken/betrouwbaar
  2. Deskundigheid
  3. Klantvriendelijkheid

Ook onze communicatie, professionaliteit en betrokkenheid worden vaak genoemd als positieve punten.

Verbeteren van de dienstverlening

Uit het cliënttevredenheidsonderzoek zijn ook een aantal verbeterpunten naar voren gekomen. Zo werd het gebrek aan communicatie bij aanmelding voor de KID-DNA Databank genoemd. Om dit te verbeteren hebben wij de volledige inschrijfprocedure voor de KID-DNA Databank vernieuwd. Nieuwe aanmelders krijgen nu met regelmaat bericht over de status van hun aanmelding.

Ook de inschrijfkosten voor de KID-DNA Databank werd genoemd als punt ter verbetering. Inmiddels is inschrijving gratis voor alle donorkinderen en donoren die verwerkt zijn/gedoneerd hebben voor 1 juni 2004.

Cliënttevredenheidsonderzoek in 2019

We horen graag jouw mening! Daarom doen we dit jaar weer een cliënttevredenheidsonderzoek, voor KID-DNA, zoeken naar familie en meer onderdelen van onze dienstverlening. Cliënten worden hier per mail over geïnformeerd.

"Krijg regelmatig en zeer volledig informatie over waar Fiom zich mee bezig houdt en de stand van zaken omtrent wetgeving en informatiebijeenkomsten etc."

“Zeer professionele hulp bij het vinden van biologische familie. Goede begeleiding, mensgericht en duidelijke communicatie.”