Professionals komen op voor seksuele rechten van Japanse vrouwen

13/03/2014 -

Fiom ontving deze week 3 vrouwen van het professional women's coalition for sexuality and health en 1 onderzoekster. Zij komen op voor de seksuele rechten van Japanse vrouwen. In Japan wordt nog steeds gebruikgemaakt van ouderwetse en onveilige methoden om zwangerschappen af te breken. De organisatie zet zich onder andere in om de bewustwording te vergroten dat het ook anders kan.

Ze waren erg geïnteresseerd in onze werkwijze bij besluitvormingsgesprekken bij ongewenste zwangerschap. Ze waren enthousiast over de manier waarop wij vrouwen helpen in hun kracht te komen om tot een keuze te komen die bij haar past. In Japan wordt meisjes namelijk niet geleerd hoe ze zelf hun besluit kunnen nemen. De man of ouders zijn vaak bepalend.

Ook wilden ze meer weten over onze digitale abortusverwerkingsmodule en ons unieke DNA-register waarmee anonieme zaaddonoren toch te matchen zijn met de kinderen die uit donorzaad geboren zijn. In Japan wordt op dit moment volop gediscussieerd over de voor en nadelen van het invriezen van eicellen.