Oprichting inloopcentrum Doetinchem voor jonge ouders

moeder met baby
13/05/2015 -
Categorie: Jong ouderschap

Sanne Hoek is bezig met het oprichten van stichting All Together. Hiermee wil ze een inloopcentrum en een opvanghuis in Doetinchem opzetten voor jonge ouders.

In gesprekken met een aantal tienermoeders hoorde ze dat zij behoefte hebben aan meer ondersteuning dan er op dit moment geboden wordt. Ze willen graag één plek waar ze met al hun vragen terechtkunnen. Ook missen ze een plek waar ze langere tijd kunnen wonen om in een rustige omgeving te leren zelfstandig voor hun kind te zorgen.

Samen met een aantal tienermoeders heeft ze een projectgroep opgericht, om jonge ouders een stem te geven en duidelijk te maken wat hun behoeften zijn. Er is veel geregeld, maar jonge ouders die hier niets vanaf weten worden aan hun lot overgelaten.

Sanne Hoek wil niet concurreren met bestaande initiatieven voor jonge ouders. Ze wil samen kijken hoe jonge moeders zo goed mogelijk ondersteund kunnen worden. Haar doel is om een centrum te openen en een huis dat 24/7 beschikbaar is voor niet alleen jonge moeders, maar ook de vaders en koppels.

All Together houdt dinsdag 19 mei een debat over de behoeften van jonge ouders. Aanvang 10.30 uur in ‘Mijn School’, Terborgseweg 106 in Doetinchem. Aanmelden op 06-31683537 of via info@stichtingalltogether.nl. Zie ook stichtingalltogether.nl

(Bron: De Gelderlander)