LAVA familiedag

05/07/2016 -

Op zaterdag 10 september organiseert LAVA een familiedag met als thema 'Praten met je kind over adoptie'. Begin je er zelf over of wacht je af? Hoe reageer je op deze vraag? En als een klasgenootje ineens iets vraagt over adoptie? Hoe ga je om met opmerkingen van buitenstaanders waar je kind bij is? Welke vragen kan je verwachten op welke leeftijd?

De familiedag vind plaats in het bezoekerscentrum De Boswerf. De Boswerf ligt aan de rand van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, midden in het mooie Zeisterbos. Kinderen kunnen zich uitleven in het natuurspeelbos, de kleine beestjestuin en de boerderijdieren gaan bewonderen.

• 10.30 uur ontvangst met koffie/fris en cake
  • 11.00 uur welkom
  • 11.15 - 12.30 uur workshop praten met je kind over adoptie, met Cindy te Ronde (adoptiemoeder, directeur van twee basisscholen en auteur van 'Glinsterend geluk') en Rini van Dijkhuizen (ontwikkelingspsycholoog en systemisch werker).
  • 12.45 - 13.45 uur lunch
  • 14.00 - 15.15 uur interactieve lezing 'Later als ik groot ben', met Elly Klompe, orthopedagoog Stichting Adoptievoorzieningen.
  • 15.30 - 16.30 uur napraten met koffie of thee en ijs.
  • doorlopend kinderprogramma:
    insectentocht, kompastocht, verhalenverteller, schminken, diverse kinderactiviteiten en de kinderworkshop 'Dit ben ik!', werkboek voor geadopteerde kinderen, met Monique Weustink Schmeitz.

Toegangsprijs: € 15,00 p.p (incl. lunch), kinderen tot 4 jaar gratis, boven 4 jaar € 5,00.

Aanmelding tot uiterlijk 3 september via info@lava-ouders.nl

Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen. De Boswerf heeft een beperkte capaciteit en uw deelname wordt pas definitief na ontvangst van uw betaling. Mocht de gehele bijeenkomst niet door kunnen gaan of uw inschrijving wegens plaatsgebrek niet kunnen worden gehonoreerd, dan krijgt u uw bijdrage teruggestort. Bij annulering vindt geen restitutie plaats als er geen vervangend gezin kan worden gevonden.