Jaarverslag 2017 staat online

jaarverslag-publieksverslag-2017-fiom-ongewenste-zwangerschap-afstammingsvragen
25/06/2018 -
Categorie: Over Fiom

We blikken terug op een jaar vol mediaandacht voor de thema's ongewenste zwangerschap en afstammingsvragen. In ons jaarverslag lees je waar we ons het afgelopen jaar mee bezig hebben gehouden en welke resultaten we hebben behaald. Centraal dit jaar: 'Passende antwoorden'.

Ellen Giepmans, directeur-bestuurder van Fiom vat het jaar samen in haar voorwoord. "Natuurlijk blijven we onderzoeken hoe we het meest van betekenis kunnen zijn voor onze doelgroepen. Dit doen we door zoveel mogelijk te luisteren naar onze omgeving en onze klanten. We vertrouwen erop dat we op deze manier passende antwoorden vinden op vraagstukken die van alle tijden zijn."

Bekijk ons jaarverslag

Afstammingsvragen

Het thema donorverwantschap stond in 2017 in het middelpunt van de belangstelling. Onder andere de ontwikkelingen rondom de voormalige spermakliniek Bijdorp en de zoektocht van donorkinderen naar hun donoren zijn veelvuldig in het nieuws geweest, maar ook zagen we veel verhalen van geadopteerden die zochten naar hun biologische familie. Lees over de ontwikkelingen het afgelopen jaar.

Ongewenste zwangerschap

In 2017 werd een nieuw kabinet gevormd en, samen met Fiom, vond zij het belangrijk om komende jaren extra te investeren in preventie en hulp bij ongewenste zwangerschap. Er gebeurde meer: blik met ons terug op de ontwikkelingen in 2017 op het gebied van ongewenste zwangerschap, abortus, afstand ter adoptie, pleegplaatsing en jong ouderschap.

Fiom in de media

Benieuwd hoe vaak wij afgelopen jaar op televisie zijn geweest? En hoeveel keer wij genoemd zijn in de krant en in tijdschriften? Bekijk onze jaarcijfers Fiom in de media

Financiën

Fiom is een stichting en wordt gesubsidieerd volgens de Kaderregeling subsidies Onderwijs Cultuur en Wetenschap (OCW), Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS). Ons jaarverslag geeft inzicht in onze financiën