Fiom bij rootsavond Bangladesh van Wereldkinderen

Op 28 november verzorgt Fiom een presentatie op de rootsavond Bangladesh van Wereldkinderen. Tijdens deze avond wordt ingegaan op de achtergrond van adopties uit Bangladesh in de jaren ‘70 en ’80. Wereldkinderen heeft zich hier de afgelopen periode samen met andere partijen in de adoptieketen in verdiept. Er is onder andere gesproken met vergunninghouders, geadopteerden en oud-bestuurders. Ook is gekeken naar de sociale en culturele situatie in die tijd. Fiom vertelt tijdens deze avond over zoektochten naar roots in het algemeen.

Voor wie

Mensen die uit Bangladesh zijn geadopteerd en hun familie of vrienden.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om algemene achtergronden bij adopties in Bangladesh. Het is niet mogelijk antwoord te krijgen op vragen over individuele adoptiedossiers. Het eigen dossier opvragen bij Wereldkinderen kan natuurlijk altijd, zie daarvoor de procedure op de website.

Wanneer

28 november, van 19 uur tot 21 uur

Waar

Wereldkinderen, Regulusweg 11 in Den Haag

18.30 uur inloop
19.00 uur Welkom door Jeroen Jansen, directeur Wereldkinderen
19.10 uur Presentatie over het project ‘Historie en roots: Bangladesh’ door Anne-Mar Bootsma
19.40 uur Presentatie Fiom: interlandelijke zoekacties en groeiende zoekmogelijkheden via DNA      databanken door Kalinda Jager
20.00 uur Napraten

Opgeven

Aanmelden voor deze avond kan bij Wereldkinderen. Dit kan via telefoonnummer 070 350 66 99 of door een mail te sturen naar: info@wereldkinderen.nl. Laat uiterlijk vrijdag 23 november weten met hoeveel personen je aanwezig wil zijn. Wereldkinderen is telefonisch bereikbaar op ma: van 9.30 - 12.00 uur en di t/m vr: 9.00 - 12.00 uur.  Mailen kan  ook naar:  info@wereldkinderen.nl.