Fiom overhandigt petitie Fiom-hulp moet blijven aan vaste Kamercommissie VWS

23/10/2012 -
Categorie: Wetgeving, Over Fiom

Op 23 oktober 2012 overhandigde Fiom de petitie 'Fiom-hulp moet blijven' aan de vaste Kamercommissie van VWS.

Vanmiddag bood algemeen directeur Rineke van Kessel de petitie ‘Fiom-hulp moet blijven!’ aan de voorzitter van de vaste Kamercommissie van VWS aan. De heer Elias nam deze in ontvangst in het bijzijn van Kamerleden van CDA, PvdA, VVD, SP, CU en PVV. Fiom verzoekt de Kamerleden er bij minister Schippers tijdens de begrotingsbehandelingen op aan te dringen haar besluit terug te draaien, zodat specifieke en laagdrempelige hulp op het gebied van (on)bedoelde zwangerschap, abortusnazorg en zoekacties naar biologische familie landelijk uitgevoerd kan blijven worden. Op deze manier blijft de landelijke expertise gebundeld. Fiom, de landelijke hulpverleningsorganisatie op het gebied van zwangerschap, kinderwens, afstamming en adoptie, heeft een forse subsidiekorting opgelegd gekregen. Vanaf 2013 moet de organisatie het met ruim 60% minder budget doen. In de petitie wordt verzocht een deel van de subsidiekorting ongedaan te maken.