Donorkinderen, donoren en (wens)ouders gezocht voor onderzoek

kinderkoop draagmoeder wensouders geboorteverlof
30/09/2015 -

Overweeg je een kind te krijgen met behulp van kunstmatige inseminatie met donorsperma? Heb je op deze manier een kind gekregen? Ben je een spermadonor? Of ben je zelf geboren met behulp van een spermadonor? Lees dan verder!

Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en het Academisch Medisch Centrum (AMC) doen onderzoek naar de behoeften aan psychosociale counseling en begeleiding van mensen die te maken hebben (gehad) met kunstmatige inseminatie met donorsperma (KID).

Wat doen wij?

Kunstmatige inseminatie met spermadonatie kan verschillende vragen op roepen. Goede professionele begeleiding die wetenschappelijk onderbouwd is, kan helpen zulke vragen te beantwoorden. Helaas is er nog niet veel wetenschappelijke kennis. Om deze reden verzamelen wij meer informatie over de behoeften van (wens)ouders, donorkinderen en spermadonoren met betrekking tot psychosociale counseling en begeleiding, zodat we toekomstige KID betrokkenen nog beter kunnen helpen.

Aanmelden!

Wij zijn op zoek naar (wens)ouders, donorkinderen en spermadonoren die willen meewerken aan dit onderzoek. Wanneer je besluit deel te nemen dan zullen wij contact met je opnemen om te kijken of je voor deelstudie I (interviews) of deelstudie II (vragenlijsten) in aanmerking komt. In beide gevallen zal deelname maximaal een uur duren.

Meedoen of meer informatie?

Neem dan snel contact op met onderzoeker Anne Schrijvers.