Diny's Blog: What's in a name

08/08/2013 -
Categorie: Blog

De site keuzehulp die we bij Fiom ontwikkelen komt langzamerhand tevoorschijn. En oh ja, daar was nog de kwestie met de naam. Hoe gaat de site heten?

Da’s nog niet zo eenvoudig.

Net als ouders die speuren naar een naam voor de nieuwe telg zijn er heel wat overwegingen en mogelijkheden.

Als ouder word je flink en vrolijk geholpen. Via sites met  ‘hippe babynamen’ bijvoorbeeld  Maxime en  Delphine. Of ga je voor de ‘moderne korte naam’ Evi en Stijn?  Of wat te denken van Bikkel, Storm, Appel of Lente; toch ooit populair. Of liever een Oud-Hollandse naam met- of zonder vernoeming naar een dierbaar familielid? En opletten op de eventuele pestfactor want ‘Jeroen poep aan zijn schoen’ is ook weer zo sneu. En natuurlijk niet vergeten, die vermaledijde alliteraties Lotje Lutjeboer, Klaas Kaas, Olijfje Omlo, Piet Pieters, Brecht Berg. En als het de naam is van die snotaap van vroeger dan valt dat ook af uiteraard.

Zie hier in een notendop de verhitte discussies die ouders voeren over hun nog ongeboren kroost.

Ook wij benaderden het kookpunt bij het bedenken van de naam voor de site Keuzehulp. Want het gaat er toe doen, we willen: gevonden worden door vrouwen en mannen die twijfelen over hun zwangerschap.

Dus stoeien en steggelen we over: vindbaarheid, naamkeuze, relevante zoekwoorden in de paginatitels en de websiteteksten, profielen, de juiste informatie bieden en variatie. We raken verhit, gefrustreerd, gelaten en willen bij tijd en wijle wel schreeuwen maar ja dat doe je niet. En…. als iets duidelijk wordt? Er is passie. We willen het allerbeste voor onze klant.

We kiezen voor zwangerwatnu.nl.