Zelf opvoeden

Je bent zwanger, terwijl dat (nog) niet gepland was. Je leven kan opeens behoorlijk op z’n kop staan. Als je van de eerste schrik bekomen bent, besluit je dat je toch zelf voor je kind wilt gaan zorgen. Er kan dan ineens veel op je afkomen. Waarschijnlijk heb je veel vragen. Ook moet je van alles regelen en klaarmaken vóór en ook na de geboorte van je kind.

Hulp en advies

Als je ervoor kiest om je kind zelf op te voeden, dan hoef je er niet alleen voor te staan. Op onze website staat een overzicht van organisaties die je kunnen helpen. Voor jonge ouders hebben wij ook de website Tienermoeders.nl, ook hier staat een overzicht van organisaties die hulp in de buurt bieden. Bijvoorbeeld het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in jouw buurt, daar zit ook het consultatiebureau. Natuurlijk kun je ook aan je huisarts, vrienden, buren of ouders om steun vragen.

zelf-opvoeden-hulp-advies-ongeplande-zwangerschap-fiom

Jong ouderschap

Ben je jonger dan 24 jaar? Kijk dan ook op onze website voor tienermoeders of op de pagina voor jonge moeders en jonge vaders.  Daar vind je nog meer informatie over het krijgen en opvoeden van een kind op jonge leeftijd. Ook hebben we een folder 'Jong en een kind', met praktische informatie voor aanstaande jonge ouders en opa's en oma's.

zelf-opvoeden-jong-ouderschap-onbedoelde-zwangerschap-fiom

Keuzehulp bij ongewenste zwangerschap

Heb je nog geen beslissing gemaakt over je zwangerschap en wil je hier graag hulp bij? Meld je dan aan voor onze gratis online keuzehulp 'Zwanger, wat nu?'.

Liever een face-to-face gesprek? Dat kan ook. Neem hiervoor contact met ons op.

Aanmelden voor online keuzehulp

zwanger-wat-nu-keuzehulp-ongewenste-zwangerschap-fiom