Fiom organiseert speciaal voor abortusartsen en abortusverpleegkundigen de training 'Keuzehulp bij een ongewenste zwangerschap'.  Je ontvangt informatie over de problematiek rond onbedoelde zwangerschappen en de methodieken en interventies die je kunt inzetten.

Tijdens deze training leer je hoe je zwangere vrouwen en hun partners, die twijfelen over voortzetten of afbreken van hun zwangerschap, kunt ondersteunen bij het maken van een weloverwogen keuze.

De training bestaat uit een e-learning, welke je maakt in je eigen tijd, en een online cursus. De online training vindt plaats via Microsoft Teams. De cursus op dinsdag 27 september zal offline in Houten plaats vinden.

Inhoud van de training

E-learning

Deze e-learning neemt ongeveer drie uur in beslag en geeft:

• informatie over de problematiek rond onbedoelde zwangerschappen.
  • informatie over methodieken en interventies die je kunt inzetten.
  • handvaten om te reflecteren op je eigen grenzen wanneer het gaat om ethische dilemma's.
  • informatie over de doorverwijsmogelijkheden.

De training duurt in totaal vijf uur en je oefent hierin met:

• snel tot de essentie van het dilemma te komen bij twijfel over afbreken van een zwangerschap
  • de inzet van interventies die cliënten kunnen helpen bij het maken van een keuze
  • de eigen regie en verantwoordelijkheid van de vrouw stimuleren
  • meerzijdig partijdig werken

Het programma

• Introductie en kennismaking
  • Toelichting en uitwisseling: hoe kom je snel tot de kern?
  • Oefening: snel tot de kern komen
  • Toelichting en uitwisseling: inzetten van methodieken en interventies
  • Oefening met behulp van een praktijkcasus
  • Evaluatie en afsluiting

Accreditatie en kosten

Bij V&VN is de training geaccrediteerd met 6 punten. Dit staat voor 6 uur studiebelasting. De deelnamekosten zijn €150 per persoon.

CRKBO certificering

Fiom is CRKBO gecertificeerd. Dit betekent dat wij voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs. Door middel van een periodieke audit wordt regelmatig bekeken hoe wij hieraan voldoen. Er worden hoge kwaliteitseisen gesteld aan professionaliteit en kwaliteit van Fiom als onderwijsinstelling. Hierdoor waarborgen wij continue de kwaliteit van de producten en diensten die we aan onze cursisten leveren.

Aanmelden training

Op dit moment is er nog geen nieuwe training gepland. Wil je op de hoogte gehouden worden? Geef dan je interesse door.

Interesse training Keuzehulp voor Abortusverpleegkundigen en Artsen

Heb je interesse in de training 'Keuzehulp voor Abortusverpleegkundigen en Artsen', maar wil je liever op een ander moment deelnemen? Laat dan je gegevens achter. We brengen je dan per mail op de hoogte als er een nieuwe trainingsdatum bekend is.

Interesse doorgeven