Ben je zwanger en is abortus of zelf voor je kind zorgen geen optie (meer) voor jou? Dan kun je overwegen je kind af te staan ter adoptie. Dit is een ingrijpende beslissing die je niet zomaar neemt. Om tot een besluit te komen, moet je over veel dingen nadenken.

Boeken over afstand ter adoptie kunnen je misschien helpen je eigen gevoelens te doorvoelen en begrijpen. Mogelijk herken je je hierin of geeft het je meer inzicht.

Boeken

eigen bloed boek.jpg

Eigen Bloed
Een wachtkamer bij de huisarts. Henny, dertien jaar, zit met haar moeder te wachten vanwege buikpijn. De arts roept hen binnen, onderzoekt Henny en zegt: 'Ik zie het koppie al'. Paniek. Dan gaat alles razendsnel. Met een ambulance wordt Henny naar het ziekenhuis gebracht en bevalt onvoorbereid van een dochter. 'Ik zie nu nog vaak het beeld voor me dat mijn kindje meteen werd weggehaald.'
Haar dochter werd afgestaan ter adoptie.

Bestellen

* Deze pagina bevat affiliate links. Dit betekent dat wanneer jij iets besteld bij Bol.com via onze website, Fiom hier een commissie over ontvangt. Dit gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren. Voor jou verandert er niets: de prijs van de boeken blijft hetzelfde.

Wil je graag ervaringen lezen van andere afstandsmoeders? Bekijk dan eens de ervaringsverhalen.