Abortusverwerking

Heb je onlangs (of langer geleden) een abortus gehad en heb je moeite met de verwerking ervan? Of wil je meer weten over de hulp en begeleiding na een abortusbehandeling? Op deze pagina kun je meer informatie lezen over deze onderwerpen en lees je wat Fiom daarin voor je kan betekenen. Fiom heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van mensen die ongewenst zwanger zijn en kiezen voor een abortus.

Hulp bij de verwerking na een abortus

De online begeleiding is bedoeld voor vrouwen vanaf 16 jaar die in Nederland wonen en lichamelijke of emotionele klachten hebben naar aanleiding van een abortus (die ze 4 weken of langer geleden hebben gehad). Je kunt op verschillende manieren hulp van Fiom krijgen:

In verband met grote drukte kunnen we op dit moment geen nieuwe cliënten aannemen. Alle nieuwe aanmeldingen worden nu op een wachtlijst geplaatst. De wachttijd is momenteel minstens 4 weken. Heb je je al aangemeld of overweeg je het? Bekijk dan onze tips en antwoorden op veel gestelde vragen.

Wil je hulp, maar niet online? Neem dan contact op met Fiom en vraag naar de mogelijkheden van een hulpverlener bij jou in de buurt.

Wil je meer weten over feiten en cijfers? Wat zegt de Nederlandse wet over abortus? Hoeveel vrouwen kiezen jaarlijks voor een abortus? Deze informatie vind je in onze kenniscollectie.

Meld je aan voor online begeleiding bij abortusverwerking

Onlinehulpstempel

De online hulp en ondersteuning bij abortusverwerking van Fiom heeft het Onlinehulpstempel ontvangen. Dit is een kwaliteitskeurmerk voor online hulp en betekent dat deze hulp echt kan helpen en betrouwbaar is. Daarnaast kunnen gebruikers via het Onlinehulpstempel hun mening geven over de beschikbare hulp.

onlinehulpstempel