Fiom organiseert speciaal voor verloskundigen, medisch maatschappelijk werkers, abortusverpleegkundigen en andere zorgprofessionals de training ‘Psychosociale zorg na abortus’. Tijdens deze training leer je hoe je vrouwen en eventuele andere betrokkenen kunt ondersteunen na hun abortus.

Fiom hulpverleners verzorgen de training. Zij hebben ruime ervaring met het begeleiden van vrouwen na een abortus en weten wat de gevolgen hiervan kunnen zijn voor zowel de vrouw zelf als hun omgeving.

De training bestaat uit een voorbereidende e-learning en een training op onze locatie in Houten.

Locatie & kosten

De training wordt gegeven op onze locatie in Houten.

De kosten voor deze training bedragen €150,- per persoon. De factuur wordt per mail verzonden naar het opgegeven factuuradres en moet 7 dagen voor de training betaald zijn.

Inhoud van de training

Tijdens deze training leer je hoe je vrouwen en andere betrokkenen kunt ondersteunen bij de verwerking van een abortus. Je ontvangt informatie over emoties die kunnen voorkomen na abortus, rouw en psychosociale klachten na abortus. Je leert hoe je het gesprek aangaat, welke methodieken en interventies je hierbij kunt inzetten en naar wie je eventueel kunt doorverwijzen.

Als voorbereiding op de training doorloop je een e-learning welke ongeveer 4 uur in beslag neemt. Je ontvangt 2 weken voor de trainingsdatum een e-mail over deze e-learning.

• Welkom, opening en kennismaking
  • Emoties rondom abortus
  • Taboes rondom abortus
  • Basishouding, vaardigheden en technieken
  • Doorverwijzen
  • Evaluatie en afronding

Wat leer je?

Na de training heb je geleerd:

• wat veelvoorkomende emoties zijn na een abortus en ken je de verschillen en overeenkomsten hierin tussen mannen en vrouwen;
  • om het gesprek aan te gaan met jouw cliënt (of andere betrokkenen) over (de gevolgen) van haar abortus;
  • om handvatten te bieden die het verwerkingsproces van een abortus ondersteunen;
  • naar wie je kunt doorverwijzen voor meer hulp na een abortus.

CRKBO certificering

Fiom is CRKBO gecertificeerd. Dit betekent dat wij voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs. Door middel van een periodieke audit wordt regelmatig bekeken hoe wij hieraan voldoen. Er worden hoge kwaliteitseisen gesteld aan professionaliteit en kwaliteit van Fiom als onderwijsinstelling. Hierdoor waarborgen wij continue de kwaliteit van de producten en diensten die we aan onze cursisten leveren.

Accreditatie

Accreditatie is aangevraagd voor deze training bij:

• KNOV
  • V&VN
  • Registerplein

Aanmelden training

De eerstvolgende training is op 2 november in Houten van 13.00 tot 17.00 uur. Vul het formulier in om deel te nemen aan de training. Je ontvangt hierna een bevestiging.

Aanmelden 2 november

Vragen?

Heb je vragen over de training? Stuur dan een e-mail naar trainingen@fiom.nl.

Stel je vraag