Cijfers en feiten

Het aantal donorkinderen in Nederland is niet precies bekend. Naar schatting zijn tot 2004 ongeveer 40.000 donorkinderen geboren. Ook het aantal donoren is onbekend.

Aanmeldingen Fiom KID-DNA Databank

976 donorkinderen en 519 donoren hebben zich inmiddels (t/m 31 juli 2018) aangemeld voor de Fiom KID-DNA Databank. Inmiddels zijn 72 donoren gematcht met één of meerdere donorkinderen, 164 donorkinderen gematcht met hun donor en 326 donorkinderen gematcht met één of meerdere donorkinderen.De KID-DNA Databank is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een Databank waar al bijna 1.500 mensen staan ingeschreven. En nog altijd zorgt media-aandacht voor een stroom van nieuwe aanmeldingen, niet alleen van donorkinderen maar ook van donoren. De kans om gematcht te worden, blijft daarmee toenemen.

Cijfers van Stichting Donorgegevens Kunstmatige Bevruchting

Cijfers over het aantal behandelingen met donorzaad, donoreicellen en donorembryos vanaf 2004 zijn te vinden in de jaarverslagen van de Stichting Donorgegevens Kunstmatige Bevruchting (SDKB). Ook staat hierin hoe vaak SDKB aanvragen heeft ontvangen om donorgegevens.