Donorkinderen en donoren

Er zijn voor donorkinderen en donoren verschillende manieren om met behulp van DNA-onderzoek op zoek te gaan naar verwanten.

Fiom KID-DNA Databank

Is jouw zoektocht op de eerste plaats gericht op jouw donor of jouw donorkind(eren)? Dan kun je je inschrijven in de Fiom KID-DNA Databank. Dit kan vanaf 12 jaar. Op basis van DNA-profielen kunnen donoren en donorkinderen met elkaar worden gematcht.

De Fiom KID-DNA Databank is niet gericht op de zoektocht naar jouw halfbroers en -zussen of andere verwanten. Soms komt een mogelijke verwantschap tussen donorkinderen onderling wel naar voren. In dat geval stelt Fiom de betrokkenen hiervan op de hoogte .Om een definitieve verwantschap aan te tonen, is altijd DNA van de moeder nodig.

Internationale DNA-databanken

Je kunt zoeken via internationale DNA-databanken zoals Family Tree DNA, 23andMe en MyHeritageals je op zoekt bent naar donorkinderen van dezelfde donor, jouw donor of andere biologische familie. Door middel van stamboom- en DNA-onderzoek kunnen uiteenlopende verwanten gevonden worden.

Meer informatie over DNA-databanken

ervaringsverhalen-internationale-dna-databanken-fiom

Ervaringen van donorkinderen of zelf een verhaal insturen

privacy-betrouwbaarheid-dna-databanken-fiom

Betrouwbaarheid en privacy van DNA-databanken

verschillen-kid-dna-databanken-fiom

Ervaringen van donorkinderen met zoeken via DNA-databanken via Stichting Donorkind.