Vrouw met donkere huidskleur vult formulier in

Waarom schrijven donorkinderen zich in in de Fiom KID-DNA Databank? Hierin is inzicht verkregen door het analyseren van anonieme data van ingeschreven donorkinderen.

Samenvatting
Uit onderzoek blijkt dat donorkinderen vaak meerdere motieven hebben om op zoek te gaan naar informatie: ze zijn nieuwsgierig, willen graag medische informatie en zijn op zoek naar de donor maar vaak ook naar halfbroers en -zussen.

Donorkinderen op zoek naar informatie
In gesprekken met donorkinderen horen we vaak diverse redenen voor inschrijving in de Fiom KID-DNA Databank. Fiom deed onderzoek naar de motivatie voor inschrijven van donorkinderen. De belangrijkste bevindingen hebben we samengevat in een factsheet. Hiervoor is anonieme data van 302 donorkinderen geanalyseerd.

Deze factsheet geeft samen met de eerdere factsheet over de motivatie van donoren (hier hyperlink naar deze factsheet) beeld over waarom donoren en donorkinderen zich inschrijven in de Fiom KID-DNA Databank.

Uit het onderzoek blijkt dat donorkinderen vaak meerdere motieven hebben om op zoek te gaan naar informatie: ze zijn nieuwsgierig, willen graag medische informatie en zijn op zoek naar de donor maar vaak ook naar donor halfbroers en -zussen.