In de zoektocht naar de verdwenen kinderen in Argentinië zijn in de loop der jaren veel kinderen gevonden. Hieronder een aantal verhalen van kinderen die gevonden zijn.

Gevonden: Valeria Gutiérrez Acuna

Valeria

In de zoektocht naar de geroofde kinderen zijn er in de afgelopen jaren gelukkig ook kinderen teruggevonden. Eén van deze kinderen is Valeria.

In oktober 2013 nam Valeria contact op met de Abuelas. Ze had twijfels over haar eigen identiteit. De vrouw die op haar geboortebewijs stond als haar moeder, gaf aan niet haar biologische moeder te zijn. Zij vertelde dat Valeria op 31 december 1976 door de politie van Buenos Aires werd overgedragen aan haar en haar man, een politieagent. Het verhaal is dat zij ter vondeling was gelegd.

Los hiervan was er in 2011 een melding binnengekomen dat er twijfels waren over de identiteit van Valeria. In november 2013 is door CONADI een DNA-test afgenomen. Uit deze test bleek dat Valeria de dochter is van Liliana Isabel en Oscar. De moeder van Oscar is één van de oprichters van de Abuelas de la Plaza Mayo.

Liliana Isabel en Oscar werden in augustus 1976 gekidnapt, Liliane Isabel was toen 5 maanden zwanger. Van hen is tot op heden geen spoor gevonden.

Foto Ignacio

Gevonden: Ignacio Montoya Carlotto

Ignacio had lange tijd twijfels over zijn afkomst. Na een bekentenis van een vriend van de familie dat hij niet is opgevoed door zijn biologische ouders, nam hij in juni 2014 contact op met de Abuelas. Door middel van een DNA test werd duidelijk dat zijn ouders Laura en Walmir zijn. Beide werden ontvoerd in november 1977. Laura was toen twee en halve maand zwanger. Helaas zijn beide ouders vermoord. Maar Ignacio is blij dat hij herenigd is met zijn familie en weet van wie hij afstamt.

Wil je meer lezen over de kinderen die gevonden zijn en gezocht worden? Hier vind je de gegevens van alle kinderen.

Vermoed jij dat je een kind bent waar we naar op zoek zijn? Of ken jij iemand waarvan je vermoedt dat er iets niet klopt? Neem contact met ons op via dit formulier. Wij nemen dan contact met je op. Wil je liever anoniem blijven? Dan kan dat ook en gaan wij aan de slag met de gegevens die je ons aanlevert.