In welke landen zoekt Fiom?

Op deze pagina vind je informatie over landen waar Fiom wel en niet kan zoeken naar personen. In sommige landen waar we niet kunnen zoeken, kunnen we je wel doorverwijzen naar een andere organisatie.

Vlaggen landen waar Fiom zoekt naar familieleden

We kunnen voor jou zoeken in de volgende landen

Nederland Haïti
Australië Hongarije
Bosnië Nieuw-Zeeland
Brazilië  Portugal
Canada (beperkte mogelijkheden) Roemenië
Colombia (beperkte mogelijkheden/lange looptijden) Spanje
Duitsland Thailand (alleen adoptie-gerelateerd)
Ethiopië Turkije
Frankrijk Verenigde Staten
Griekenland Zuid-Afrika (adoptie-gerelateerd vanaf 18 jaar)
Guatemala Zuid-Korea (alleen adoptie-gerelateerd)

De kosten van een zoekactie verschillen per land. Bekijk hier de kosten van een zoekactie

Aanmelden voor een zoekactie

Wil je zoeken in een ander land?

We kunnen nog in meer landen zoeken. Staat het land waar jij wilt zoeken hier niet bij? Neem dan contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden. Je kunt ook meer informatie bij ons opvragen door het invullen van het aanvraagformulier voor landeninformatie. Een medewerker van Fiom informeert je dan zo snel mogelijk over de mogelijkheden en kosten.

Hieronder vind je een lijst met landen waar we zeker niet kunnen zoeken. Staat het land waar jij wil zoeken daarbij? Voor een deel van de landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Bij een aantal landen staat hieronder al informatie voor een doorverwijzing. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Landen waar Fiom niet zoekt

Hieronder vind je een lijst met landen waar Fiom helaas niet kan zoeken. In deze landen biedt het (ISS-)netwerk geen mogelijkheden om mensen te vinden. In een deel van deze landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Land Alternatieve mogelijkheid
Bangladesh
België Je kunt zelf (in het Nederlands) contact opnemen met de Belgische stichting Adoptiehuis.
Brazilië Je kunt een kijkje nemen op de website van Pessoas Desaparecidas Brasil e Holanda. Wij werken niet met hen samen, maar weten dat zij zoekacties in Brazilië aanbieden.
China Wij raden je aan om de website China roots zoeken te bekijken.
India Wij raden je aan een bezoek te brengen aan het kindertehuis waar je gewoond hebt. Soms zijn hier nog vrouwen aanwezig die hier al jaren werken. Zij kunnen je misschien meer vertellen over jouw afkomst.
Indonesië Je kunt contact opnemen met stichting Mijn Roots. De medewerkers hebben ervaring met zoekacties in Indonesië.
Oostenrijk Wij hebben in Oostenrijk geen partner die zoekacties kan doen. Als je zoekactie adoptiegerelateerd is, kunnen wij je wel informeren hoe je zelf op zoek kunt gaan naar je biologische familie. Je kunt ons hiervoor een e-mail naar iss@fiom.nl sturen.
Polen
Rusland
Sri Lanka Wij kunnen zelf niet zoeken naar personen in Sri Lanka, wel hebben we informatie over organisaties/personen die je misschien kunnen helpen. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via iss@fiom.nl
Tsjechië

In landen waar Fiom niet kan zoeken, heeft het Rode Kruis soms mogelijkheden. De contactgegevens vind je op de website van het Rode Kruis.