In welke landen zoekt Fiom?

Op deze pagina vind je informatie over landen waar Fiom wel en niet kan zoeken naar personen. In sommige landen waar we niet kunnen zoeken, kunnen we je wel doorverwijzen naar een andere organisatie.

Vlaggen landen waar Fiom zoekt naar familieleden

We kunnen voor jou zoeken in de volgende landen

Nederland                                     Indonesië
Australië Israël
Benin Libanon
Brazilië Mauritius
Bulgarije Peru
Canada Roemenië
Colombia Spanje
Congo Thailand
Duitsland Turkije
Engeland Verenigde Staten
Filippijnen Vietnam
Frankrijk Zuid-Korea
Ghana Zwitserland
Griekenland Zuid-Afrika
Guatemala

Aanmelden voor een zoekactie

De kosten van een zoekactie verschillen per land. Bekijk hier de kosten van een zoekactie

Wil je zoeken in een ander land?

We kunnen nog in meer landen zoeken. Staat het land waar jij wilt zoeken hier niet bij? Neem dan contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden. Je kunt ook meer informatie bij ons opvragen door het invullen van het aanvraagformulier voor landeninformatie. Een medewerker van Fiom informeert je dan zo snel mogelijk over de mogelijkheden en kosten.

Hieronder vind je een lijst met landen waar we zeker niet kunnen zoeken. Staat het land waar jij wil zoeken daarbij? Voor een deel van de landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Bij een aantal landen staat hieronder al informatie voor een doorverwijzing. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Landen waar Fiom niet zoekt

Hieronder vind je een lijst met landen waar Fiom helaas niet kan zoeken. In deze landen biedt het (ISS-)netwerk geen mogelijkheden om mensen te vinden. In een deel van deze landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Land Alternatieve mogelijkheid
Angola
Bangladesh
België

Je kunt zelf (in het Nederlands) contact opnemen met de Belgische stichting Adoptiehuis.

China Stichting Adoptiepedia is een belangenorganisatie voor Chinees en Taiwanees geadopteerden in Nederland. Adoptiepedia verschaft informatie van a(doptie) tot z(oeken). De thema’s: mentale gezondheid, roots, identiteit en racisme staan centraal. Vragen als: “Waar begin ik mijn zoektocht?”, “Wat moet ik doen als ik met racisme te maken heb?” of “Ik vind het lastig om een (vriendschap)relatie aan te gaan.” Op Adoptiepedia.nl staat veel informatie voor geadopteerden: allerlei tips en ook achtergrondinformatie over China en Taiwan. Heb je vragen? Die kun je direct stellen: info@adoptiepedia.nl of stuur een WhatsApp naar 06 82 83 73 49.
Ethiopië
Haïti Door de huidige onrustige en onveilige situatie in Haïti is het niet mogelijk om zoekacties uit te voeren.
India Je kunt terecht bij Adoptee Rights Council.
Italië
Marokko
Oostenrijk Wij hebben in Oostenrijk geen partner die zoekacties kan doen. Als je zoekactie adoptiegerelateerd is, kunnen wij je wel informeren hoe je zelf op zoek kunt gaan naar je biologische familie. Je kunt ons hiervoor een e-mail naar iss@fiom.nl sturen.
Rusland
Singapore
Sri Lanka Wij kunnen zelf niet zoeken naar personen in Sri Lanka, wel hebben we informatie over organisaties/personen die je misschien kunnen helpen. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via iss@fiom.nl
Tunesië

In landen waar Fiom niet kan zoeken, heeft het Rode Kruis soms mogelijkheden. De contactgegevens vind je op de website van het Rode Kruis.