In welke landen zoekt Fiom?

Op deze pagina vind je informatie over landen waar Fiom wel en niet kan zoeken naar personen. In sommige landen waar we niet kunnen zoeken, kunnen we je wel doorverwijzen naar een andere organisatie.

Vlaggen landen waar Fiom zoekt naar familieleden

We kunnen voor jou zoeken in de volgende landen

Nederland                                     Indonesië
Australië Israël
Benin Libanon
Brazilië Mauritius
Bulgarije Peru
Canada Roemenië
Colombia Spanje
Congo Thailand
Duitsland Turkije
Engeland Verenigde Staten
Frankrijk Vietnam
Ghana Zuid-Korea
Griekenland Zwitserland
Guatemala Zuid-Afrika

Aanmelden voor een zoekactie

De kosten van een zoekactie verschillen per land. Bekijk hier de kosten van een zoekactie

Wil je zoeken in een ander land?

We kunnen nog in meer landen zoeken. Staat het land waar jij wilt zoeken hier niet bij? Neem dan contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden. Je kunt ook meer informatie bij ons opvragen door het invullen van het aanvraagformulier voor landeninformatie. Een medewerker van Fiom informeert je dan zo snel mogelijk over de mogelijkheden en kosten.

Wil je zoeken in India? Als je contact met ons opneemt kunnen we je vertellen wat de zoekmogelijkheden zijn op dit moment. Je kunt ook terecht bij Adoptee Rights Council

Hieronder vind je een lijst met landen waar we zeker niet kunnen zoeken. Staat het land waar jij wil zoeken daarbij? Voor een deel van de landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Bij een aantal landen staat hieronder al informatie voor een doorverwijzing. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Landen waar Fiom niet zoekt

Hieronder vind je een lijst met landen waar Fiom helaas niet kan zoeken. In deze landen biedt het (ISS-)netwerk geen mogelijkheden om mensen te vinden. In een deel van deze landen kunnen we je wel doorverwijzen naar een (lokale) organisatie die jou kan helpen bij je zoekactie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Land Alternatieve mogelijkheid
Angola
Bangladesh
België Je kunt zelf (in het Nederlands) contact opnemen met de Belgische stichting Adoptiehuis.
China Wij raden je aan om de website China roots zoeken te bekijken.
Ethiopië
Haïti Door de huidige onrustige en onveilige situatie in Haïti is het niet mogelijk om zoekacties uit te voeren.
Italië
Marokko
Oostenrijk Wij hebben in Oostenrijk geen partner die zoekacties kan doen. Als je zoekactie adoptiegerelateerd is, kunnen wij je wel informeren hoe je zelf op zoek kunt gaan naar je biologische familie. Je kunt ons hiervoor een e-mail naar iss@fiom.nl sturen.
Rusland
Singapore
Sri Lanka Wij kunnen zelf niet zoeken naar personen in Sri Lanka, wel hebben we informatie over organisaties/personen die je misschien kunnen helpen. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via iss@fiom.nl
Tunesië

In landen waar Fiom niet kan zoeken, heeft het Rode Kruis soms mogelijkheden. De contactgegevens vind je op de website van het Rode Kruis.