Zelf gevonden, wat nu?

Het is mogelijk dat je zelf een zoekactie hebt gedaan en dat je de persoon die je zocht, hebt gevonden. Of dat jij degene bent die benaderd is. Fiom weet, door de vele zoekacties die begeleid zijn, dat niet iedereen dezelfde behoefte heeft aan contact. Wensen en gevoelens van de zoeker en van degene die gevonden is, kunnen uiteenliggen. Als je elkaar vindt en het klikt, is dat fijn. Vaak is er verschil in wensen over contact of de verwachtingen die men van elkaar (onbewust) heeft. Degene die gevonden is, heeft mogelijk geen behoefte aan contact. Hoe ga je daarmee om?

Ook in deze situaties kun je contact opnemen met Fiom en bespreken we jouw situatie.

Zelf gevonden en Fiom contact laten leggen

Als je zelf de persoon gevonden hebt die je wilde zoeken, bijvoorbeeld via social media, kun je Fiom vragen om contact te leggen met deze persoon. Onze ervaring is dat als er door een derde contact wordt opgenomen, een betere basis wordt gelegd voor contact in de toekomst. De privacy van beide partijen wordt gewaarborgd. Je kunt je hiervoor aanmelden voor een binnenlandse zoekactie of buitenlandse zoekactie. Uiteraard zijn hier wel kosten aan verbonden.

Tips

• Als je iemand vindt via social media, wissel dan in eerste instantie geen adressen of telefoonnummers uit.
  • Neem de tijd om te bedenken wat je wilt in de situatie.
  • Wees je ervan bewust dat de situatie voor de andere partij anders kan zijn. Dat diegene niet hetzelfde voor ogen heeft als jij zou willen.

Mogelijke uitkomsten zoekacties