Na je aanmelding

Je hebt je aangemeld voor een zoekactie, en nu? Als er nog onduidelijkheden of aanvullende vragen zijn, neemt Fiom contact met je op, per e-mail of telefonisch. Aan de hand van jouw aanmelding beoordeelt Fiom of een zoekactie mogelijk is.

Fiom ontvangt veel zoekvragen. Het kan daarom zijn dat het even duurt voordat je een reactie van ons ontvangt, maar je hoort altijd van ons. Ook als we geen zoekactie voor je kunnen starten.

Zoekactie stap voor stap

We hebben het proces van een zoekactie voor je uitgewerkt in een stappenplan, zo weet je waar je aan toe bent. Heb je vragen over jouw zoekactie? Neem dan contact met ons op, we vertellen je graag meer.

Stappenplan binnenlandse zoekactie    Stappenplan buitenlandse zoekactie

De zoekactie wordt gestart

We zoeken voor je uit of het mogelijk is om te zoeken naar jouw familie. We kijken onder andere of we voldoende aanknopingspunten hebben.

We nemen contact met je op om te vertellen of een zoekactie wel of niet mogelijk is. Als we kunnen gaan zoeken ontvang je een factuur. Nadat je deze betaalt hebt starten wij de zoekactie.

Een hulpverlener neemt contact met je op. Vanaf nu is hij of zij jouw vaste contactpersoon. Als je vragen hebt kun je altijd contact met jouw contactpersoon opnemen. Andersom houdt jouw contactpersoon je op de hoogte van alle zaken met betrekking tot de zoekactie. Je kunt verder zelf met je contactpersoon afspreken hoe (per post, digitaal of telefonisch) en hoe vaak jullie contact hebben met elkaar. Dit hangt meestal af van de achtergrond en moeilijkheid van de zoekactie. Ook hebben jullie minimaal één keer face-to-face contact.

Vooraf is nooit duidelijk of de gezochte persoon gevonden wordt. Dit kan een spannende tijd zijn. Er zijn een aantal mogelijke uitkomsten. Deze hebben we voor je uitgewerkt, zodat je wat beter weet waar je rekening mee kan houden.

Mogelijke uitkomsten van een zoekactie

Ontmoeten vader zoon zoeken familie Fiom

Wijzigingen doorgeven

Om contact met je op te kunnen nemen over de zoekactie is het belangrijk dat je eventuele wijzigingen in je gegevens aan ons doorgeeft. Ben je verhuisd, heb je een ander e-mailadres of zijn er andere contactgegevens gewijzigd? Geef dit dan aan ons door via het wijzigingsformulier.

Wijzigingen doorgeven