Kosten van een zoekactie

Op deze pagina staat meer informatie over onze tarieven voor binnenlandse en buitenlandse zoekacties.

Kosten voor een zoekactie in Nederland

Een binnenlandse zoekactie kost €85,-.

Dit bedrag is een eigen bijdrage voor de zoekactie. Voor Fiom zijn de totale kosten van een zoekactie veel hoger. De rest van de kosten worden betaald uit subsidies van de overheid. Fiom is een non-profit organisatie en wij verdienen niets aan het uitvoeren van zoekacties.

Voor dit bedrag doen wij het volgende:

• Raadplegen van bronnen, zoals de Basisregistratie Personen, gegevens bij gemeenten, het Centrum voor familiegeschiedenis en/of het Vestigingsregister.
  • Opzoeken van het eventuele afstands- en/of adoptiedossier.
  • Begeleiding door een ervaren hulpverlener aan de zoeker en de gevonden persoon.
  • Indien gewenst begeleiding bij de eerste ontmoeting.

Kosten voor een zoekactie in het buitenland

De kosten van een zoekactie in het buitenland verschillen per land waar je wil zoeken. Een buitenlandse zoekactie kost minimaal €285,-.

Hieronder staat een overzicht van kosten in een aantal landen. Staat jouw land hier niet bij? Neem dan contact met Fiom op. Wij kunnen jou de precieze kosten en zoekmogelijkheden van het betreffende land vertellen.

De werkelijke kosten van een zoekactie liggen vele malen hoger. De rest van de kosten worden vergoed door de overheid. Het bedrag dat jij betaalt is een eigen bijdrage voor de zoekactie. Fiom is een non-profit organisatie en wij verdienen niets aan het uitvoeren van zoekacties.

Voor dit bedrag doen wij het volgende:Puzzel missende stukjes zoeken naar familie kosten Fiom

• Vertalen van gegevens die benodigd zijn voor de zoekactie in het buitenland.
  • Opzoeken van het eventuele adoptiedossier in Nederland.
  • Begeleiding door een ervaren hulpverlener aan de zoeker.
  • Indien gewenst begeleiding bij een eerste ontmoeting in Nederland door Fiom (in sommige landen is begeleiding bij de ontmoeting door de partner van Fiom in het buitenland mogelijk, soms wordt hier een vergoeding voor gevraagd).
  • Contact onderhouden met jou en de partner in het buitenland die in opdracht van Fiom zoekt naar jouw familielid.
  • Indien gewenst vertaling van de eerste briefwisseling.

In sommige landen vallen de volledige kosten van een zoekactie binnen dit bedrag. Er zijn echter landen waar onze partner kosten rekent voor de werkzaamheden die verricht moeten worden of reizen die gemaakt moeten worden. Deze kosten worden aan je doorberekend, nadat je toestemming hebt gegeven voor het maken ervan.

De genoemde prijzen zijn de minimale kosten voor een zoekactie in het betreffende land. Als er extra kosten gemaakt moeten worden, word je hierover vooraf geïnformeerd.

Land Kosten
Australië € 285,-
Bosnië € 310,-
Canada € 285,-
Colombia € 285,-
Duitsland € 285,-
Ethiopië, binnen de hoofdstad Addis Abeba € 535,-
Ethiopië, buiten de hoofdstad Addis Abeba € 635,-
Frankrijk
Griekenland € 285,-
Nieuw-Zeeland € 285,-
Portugal € 285,-
Roemenië € 435,-
Spanje € 285,-
Thailand € 680,-
Verenigde Staten € 285,-
Zuid-Afrika € 285,-
Zuid-Korea € 285,-

Fiom zoekt in meer landen dan hierboven benoemd. Staat jouw land hier niet bij? Neem contact met ons op. Wij kunnen je vertellen of we in een bepaald land kunnen zoeken en welke kosten hieraan verbonden zijn. Je kunt ook het aanvraagformulier voor meer informatie invullen.