Hoe kan ik zoeken naar familie?

Je wil graag in contact komen met een familielid, maar hoe pak je dit aan? Misschien heb je zelf al gezocht maar kun je iemand niet vinden. Of wil je liever dat iemand anders voor je zoekt, omdat je het spannend vindt of omdat je niet weet waar je moet beginnen.

Manieren om te zoeken naar familie

Je kunt op allerlei manieren zoeken naar een familielid. Vaak is het de eenvoudigste weg om navraag te doen in je directe omgeving. Kan een familielid je misschien meer informatie geven? Is dit geen optie of kom je hiermee niet verder, dan kun je onder andere:

Een zoekactie starten bij Fiom

zoeken naar familie via Fiom-hulp bij je zoekactieWij nemen de praktische zoekactie van je over. Maak gebruik van onze kennis, ervaring en zoekmogelijkheden. We houden je op de hoogte van de status en de uitkomsten. Meer informatie over een zoekactie bij Fiom

Familie zoeken via social media, internet en archieven

familie zoeken social media archief fotoalbumJe gaat zelf actief op zoek naar jouw familielid. Bijvoorbeeld door middel van social media, stamboomonderzoek, archieven of een privédetective. Heb je de persoon gevonden en wil je hulp bij het leggen van het eerste contact? Lees wat we voor jou kunnen doen.

Inschrijven in internationale DNA-databank(en)

wereldbol internationale dna databanken zoeken naar familieDeze databanken vergelijken jouw DNA met dat van andere ingeschrevenen. Dit wordt vaak gecombineerd met stamboomonderzoek in de online omgeving van de databank. Lees onze informatie over de verschillende DNA-databanken. Kijk hier welke DNA-databank het beste bij je past. Als je vragen hierover hebt kun je contact met ons opnemen. We kunnen je ook voorbereiden op het eerste contact, wanneer je de persoon hebt gevonden. Lees meer over onze begeleiding.

Joyke vertelt over de zoektocht naar haar vader