Contactregister Nederlandse kindertehuizen

Tussen de jaren ’50 en de jaren ’80 hebben veel kinderen in Nederland tijd door gebracht in kindertehuizen of in zogenaamde moederhuizen. Vanuit het tehuis werden zij vaak geadopteerd. Voor bewoners en medewerkers van deze tehuizen heeft Fiom een register opgericht.

Onbeantwoorde vragen

De bewoners van toen willen graag een beeld krijgen bij die periode uit hun leven. Antwoorden op vragen over die tijd. Verzorgenden en oud-medewerkers hebben vaak nog veel herinneringen aan de periode dat zij werkten in een moeder- of kindertehuis. Hoe mooi zou het zijn als zij daarover kunnen vertellen aan degenen die daar een deel van hun kindertijd doorbrachten?

Het register

Via dit register brengen we mensen met elkaar in contact om antwoord te krijgen op vragen als: hoe werd er voor de kinderen gezorgd, hoe zag een dag er uit? We bieden toenmalige medewerkers en bewoners de mogelijkheid herinneringen aan die tijd te delen.

Voor wie?

Heb je als kind in een moederhuis en/of kindertehuis in Nederland gewoond? En ben je nieuwsgierig naar dat stukje van je verleden?

Werkte je in de jaren ’50 tot medio jaren ’80 in een moeder- of kindertehuis en wil je je ervaringen delen met de kinderen die er destijds woonden of met collega’s van toen?

Ben je familie van iemand die in een moeder- of kindertehuis in Nederland heeft gewoond en wil je meer weten over die periode?

Schrijf je in

Het televisieprogramma Kruispunt (KRO) besteedde aandacht aan kindertehuizen. Kijk de aflevering terug

Wijzigingen doorgeven & uitschrijven

Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van je persoons- en contactgegevens, bijvoorbeeld als je verhuist of je telefoonnummer wijzigt. Je kunt wijzigingen aan ons doorgeven middels het wijzigingsformulier