Het leven in kindertehuis St. Anna in 1950-1982

Tussen de jaren ’50 en ’80 verbleven veel kinderen in Nederland in kindertehuizen of in zogenaamde moederhuizen. Kindertehuis St. Anna in Halfweg is er daar één van. We vinden het belangrijk dat de herinneringen uit deze tijd bewaard blijven. Zeker nu het nog mogelijk is om dit te realiseren. Deze herinneringen moeten toegankelijk zijn voor wie dit waardevol is, zoals bijvoorbeeld oud-bewoners. Daarom hebben wij met een oud-medewerkster van één van deze kindertehuizen een korte documentaire gemaakt. Hopelijk zullen er nog vele documentaires over de tijd in andere kindertehuizen volgen.

Hieronder kun je de korte documentaire (10 minuten)  kijken over kindertehuis St. Anna.

Schrijf je in

Heb jij gewoond of gewerkt in kindertehuis St. Anna of in een ander Nederlands kindertehuis of moederhuis en kom jij graag in contact met mensen uit die tijd? Schrijf je dan nu in bij het contactregister Nederlandse kindertehuizen!

Schrijf je in

Contactregister Nederlandse kindertehuizen

Het contactregister Nederlandse kindertehuizen is opgericht om oud-bewoners en oud-medewerkers van moeder- en kindertehuizen in Nederland met elkaar in contact te brengen. Op deze manier kunnen zij herinneringen uitwisselen. We hopen dat mensen hierdoor antwoorden vinden op hun vragen.

Kindertehuis St. Anna documentaire

Oud-medewerkerster Trudy van Diepen-Stam vertelt over haar tijd in Kindertehuis St. Anna.  Ook worden er foto's getoond die in de periode 1950-1980 in het tehuis zijn gemaakt.