Na je inschrijving in de KID-DNA Databank

Je inschrijving in de KID-DNA Databank is afgerond. Nu is het wachten of er een match is met je donor(kind). De Fiom KID-DNA Databank maakt het primair mogelijk voor een donor(kind) om, door middel van DNA-matching, zijn/haar donor(kind) te vinden. Een voorwaarde voor een match is natuurlijk dat beide partijen hun DNA-profiel in de Databank plaatsten. Steeds meer donoren zijn bereid om zich bekend te maken en melden zich aan voor de Fiom KID-DNA Databank.

Wanneer resultaat?

Na inschrijving in de Fiom KID-DNA Databank doorloop je verschillende stappen. Het kost enige tijd om deze stappen te verwerken. Zodra je DNA-profiel opgenomen is in de databank ontvang je per mail een bevestiging. Hierna zal jouw DNA-profiel worden vergeleken met alle andere, op dat moment aanwezige, DNA-profielen. Als er een zekere mate van overeenkomst is, zijn nadere berekeningen nodig om een definitieve match af te geven. Mocht je donor/jouw donorkinderen al in de databank staan dan wordt je aan elkaar gematcht. Een hulpverlener van Fiom neemt bij een match contact met je op om jouw wensen en verwachtingen te bespreken.

Als je donor of je donorkinderen nog niet in de Databank staan, volgt er geen match. Zij zullen zich eerst in moeten schrijven voordat jouw profiel gematcht kan worden aan dat van hen. Nieuwe profielen worden aan de databank toegevoegd en worden dan vergeleken met alle DNA-profielen die al in de databank staan. Er kan dus geen tijdsindicatie gegeven worden van wanneer er een match gemaakt wordt met jouw DNA-profiel.