Ervaringsverhalen

Deze persoonlijke ervaringsverhalen van ouders van donorkinderen laten zien welke gevoelens, gedachten en afwegingen meespelen bij het opvoeden van donorkinderen en het eventuele contact met de donor. Deze verhalen zijn erg belangrijk. Lezen over hoe anderen met dingen omgaan, is vaak erg geruststellend. Door de diversiteit aan ervaringen te laten zien, hopen we bij te dragen aan uitwisseling van ideeën, gevoelens en kennis.We zijn iedereen die zijn of haar verhaal deelt dan ook erg dankbaar dat ze de tijd hebben genomen om te schrijven over hun persoonlijke ervaringen met donorconceptie.

Jouw verhaal insturen

Het kan ook fijn zijn om je eigen verhaal op te schrijven. Wil je jouw verhaal delen? Stuur het dan in via het contactformulier. Je verhaal wordt zo snel mogelijk op de site geplaatst.

Stuur jouw verhaal in

De Fiom KID-DNA Databank bestaat 10 jaar! Lees ook verhalen van donoren en donorkinderen over hun ervaring met de KID-DNA Databank

Ervaringsverhaal donordochter vader

‘Ik ben de spermadonor eeuwig dankbaar voor mijn twee dochters’

We hadden de verwachting dat we de kinderen al spelenderwijs, per leeftijdsfase, zouden vertellen over hun afstamming. Die intentie was er. Maar onze relatie werd slechter. Dan praat je niet zo makkelijk meer over de diepgaande, essentiële zaken in het leven. Helaas heeft dat geleid tot het op de langere baan schuiven van het vertellen over hun afstamming.

Fiom ging in gesprek met een donordochter en haar wettelijke vader over hun geschiedenis, hun zoektocht en over communicatie over afstamming.

Meer ervaringsverhalen lezen

Podcast over Karbaat

In 2020 is de podcast The Immaculate Deception verschenen. In deze podcast hoor je onder andere donorkinderen die afstammen van Karbaat, de moeder van een donorkind en stukken uit het laatste interview dat Karbaat gaf voor zijn dood. Meer informatie over de podcast

Jouw verhaal insturen?