Coronavirus en de Fiom KID-DNA Databank

Door het coronavirus verandert de dienstverlening voor de Fiom KID-DNA Databank tijdelijk. We kunnen niet altijd de normale verwerkingstijden garanderen en eventuele ontmoetingen vinden plaats volgens de richtlijnen van het RIVM. Hieronder informeren we je over de wijzigingen.

Inschrijven in de Fiom KID-DNA Databank

Je kunt je gewoon inschrijven in de Fiom KID-DNA Databank. DNA-afname zal plaatsvinden op de reguliere manier, door middel van een DNA-afnamepakket. Het kan momenteel langer duren voordat je een DNA-afnamepakket van ons ontvangt. De pakketten worden uitgestuurd op volgorde van binnenkomst.

Let op: voor de veiligheid van onze medewerkers is het van belang bij afname de richtlijnen van het RIVM te volgen. Neem je DNA pas af als je de afgelopen twee weken klachtenvrij was. Je ontvangt per mail een bevestiging als je DNA door ons ontvangen is.

Geplande ontmoetingen

Bij een match neemt een hulpverlener contact met betrokkenen op en bespreekt jullie wensen en verwachtingen. We volgen hiervoor de richtlijnen van het RIVM. Het eerste contact na een match vindt vaker dan voorheen plaats per mail of brief. Soms organiseert of begeleidt Fiom een digitale ontmoeting. Anderen kiezen ervoor om de fysieke ontmoeting uit te stellen of ontmoeten elkaar in een privé-setting. Lees tips ter voorbereiding op contact.

Videoportretten

Mocht je aan een videoportret mee willen werken dan kun je een mail sturen naar donorconceptie@fiom.nl of telefonisch contact met ons opnemen op 088 126 49 72. Er wordt contact met je opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

Overige vragen

Heb je nog andere vragen, dan kun je contact met ons opnemen via 088 126 49 72 of via donorconceptie@fiom.nl