Boeken over donorconceptie

Het kan prettig zijn om boeken te lezen over donorconceptie. Mogelijk herken je je hierin of geeft het je meer inzicht.

We hebben ook een boekenlijst voor jonge donorkinderen en pubers. Heb je een goede aanvulling? Laat het ons weten!

Alle kinderen van Louis

Een zoektocht naar afkomst

Spermadonor Louis doneerde 17 jaar bij Medisch Centrum Bijdorp. Zijn doel was het verwekken van zo veel mogelijk donorkinderen, zodat hij veel nakomelingen kan ontmoeten. Inmiddels zijn er ruim 50 donorkinderen met elkaar en Louis gematcht. In het boek 'Alle kinderen van Louis' gaat schrijver Kamil Baluk in gesprek met de betrokkenen.

Boek Alle kinderen van Louis over donorconceptie

Op zoek naar mijn vader

In 'Op zoek naar mijn vader' laat Linda Sprado, zelf een donorkind, jongeren aan het woord over hun zoektocht naar hun vader. Hoe goed hun relatie met hun moeder en/of stiefvader ook is, ze willen allemaal graag meer weten over hun biologische vader en/of over halfbroers en –zussen. De geïnterviewden beschrijven hoe het voelt als de puzzel niet compleet is en hoe dat invloed op hun leven heeft en heeft gehad.

Bestellen

Leesboek Op zoek naar mijn vader over donorconceptie