Begeleiding Fiom

Heb je in het verleden al dan niet gedwongen een kind afgestaan ter adoptie? En ben je op zoek naar hulp en begeleiding bij het verwerken daarvan? Hieronder lees je wat Fiom daarin voor je kan betekenen.

Al vanaf 1956 biedt Fiom hulp aan vrouwen die ongepland of ongewenst zwanger zijn en overwegen hun kind af te staan ter adoptie. We hebben jarenlange ervaring met het begeleiden van vrouwen die in het verleden hun kind hebben afgestaan ter adoptie.

Nazorg voor afstandsmoeders en -vaders

Speciaal voor afstandsmoeders en -vaders bieden wij gratis nazorg aan. Deze nazorg bestaat uit 1 tot 5 individuele gesprekken en zijn erop gericht het verleden beter te kunnen verwerken.

Lees meer over nazorg

Indien er meer nodig is helpt Fiom met het zoeken naar een goede hulpverlener. Ook zullen er gespreksgroepen starten voor afstandsmoeders en geadopteerden. Wil je als afstandsmoeder graag contact met een andere afstandsmoeder, dan kan Fiom dat voor je regelen. Zie daarvoor dit formulier. Contact met andere afstandsmoeders kan ook via Stichting De Nederlandse Afstandsmoeder.

Begeleiding bij zoekacties

Een doorlopende activiteit van Fiom is sinds de jaren ’80 de begeleiding bij zoekacties. Zowel de geadopteerden als de afstandsmoeders melden zich bij Fiom voor hulp en advies bij het zoeken naar familie. Geadopteerden zoeken bijvoorbeeld naar hun biologische moeder, en afstandsmoeders zoeken naar hun afgestane kind. Fiom zoekt de gezochte persoon, en bemiddelt vervolgens in het contact als deze persoon gevonden wordt.