Kan je kind een extra steuntje in de rug gebruiken bij het opbouwen van meer (zelf)vertrouwen? Dan is Spelenderwijs een leuke manier om daaraan te werken. In zes bijeenkomsten leert je kind veiligheid, vertrouwen, steun en kracht te ervaren door het samen doen van eenvoudige bewegingsspelletjes. Plezier staat voorop.

De cursus is gebaseerd op de bewegingspedagogiek van Veronica Sherborne. Haar methodiek sluit aan op twee basisbehoeftes van ieder kind: ‘Ik wil me goed voelen in mijn lichaam én ik wil relaties aangaan.’ Je kind krijgt zo de gelegenheid om gemiste ervaringen met prettig lichamelijk contact alsnog op te doen. Dit bevordert een positieve, veilige relatie tussen jou en je kind. De bijeenkomsten worden geleid door ervaren Sherborne Samenspelpedagogen.

Programma

In de eerste bijeenkomst krijg je uitleg over de methode Sherborne Samenspel en maak je kennis met de andere deelnemende ouders. Je krijgt ook de mogelijkheid om zelf spelenderwijs het bewegingsspel te ervaren. In de tweede tot en met de vijfde bijeenkomst werken we samen met de kinderen. Tijdens de afsluitende bijeenkomst delen we ervaringen met elkaar en evalueren we de resultaten. De kinderen zijn tijdens de eerste en zesde bijeenkomst niet aanwezig.

Voor wie is de cursus geschikt?

De cursus Spelenderwijs is bedoeld voor adoptiekinderen in de basisschoolleeftijd die al een tijdje in het gezin zijn. Ieder kind werkt samen met één ouder in de groep.

• Zes bijeenkomsten
  • Locatie: Houten
  • Er is plaats voor 8 kinderen met hun ouder(s)
  • Kosten: € 175,-

Aanmelden cursus

Er is op dit moment geen nieuwe cursus gepland. Laat hieronder je gegevens achter, dan mailen we je als er nieuwe data bekend zijn.

Interesse in cursus

Geef via onderstaande button je gegevens door.

Interesse doorgeven